image/svg+xml
image/svg+xml

Tanıtım


Eğitim Süreci

Türkçe Öğretmenliği lisans programı, ilk öğrencilerini 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında ek yerleştirme ile almış, ilk mezunlarını ise 2017 yılında vermiştir. Bu programda eğitim-öğretim süreci 8 yarıyıldan (4 yıl) oluşmaktadır. Dersler alan dersleri, genel kültür dersleri ve meslek bilgisi dersleri olmak üzere üç gruba ayrılmaktadır. Derslerin yaklaşık %22’si seçmelidir. Türkçe Öğretmenliği lisans programında “çift ana dal, yan dal” gibi imkânlar bulunmaktadır. Öğrenciler, öğrenimleri süresince alacakları teorik ve uygulamalı derslerle mesleğe hazırlanmaktadır. Staj öğrenimi 7. yarıyıldaki “Öğretmenlik Uygulaması I” ve 8. yarıyıldaki “Öğretmenlik Uygulaması II” dersleri ile gerçekleştirilmektedir. Her iki derste de öğrenciler uygulama için Millî Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli kurumlara gönderilmektedir. Staj için gerekli her türlü hazırlık Bölüm Başkanlığı tarafından yapılmaktadır. Farabi Öğrenci Değişim Programı kapsamında başka bir üniversitede öğrenim görme (1 veya 2 yarıyıl) imkânı da bulunmaktadır.

Programın amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip Türkçe öğretiminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş; yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünen bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, öğrencilerle ve çevresiyle etkili iletişim kuran, iş birliği yapan, sorumluluk sahibi, alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri sürekli izleyen, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan öğretmenler yetiştirmektir.

Programın öğretim elemanı kadrosu, öğretim planındaki dersler doğrultusunda şekillendirilmiştir. Her dersin o dersi en iyi okutacak öğretim elemanı tarafından verilmesine özen gösterilmekte, gerekli durumda diğer akademik birimlerden destek alınmaktadır. Üniversitemiz kütüphanesinde Türkçe Öğretmenliği öğrencilerinin meslekî ve kişisel gelişimine katkıda bulunacak yeterli sayıda kitap yer almaktadır.

Programda, engelli öğrencilerimizin karşılaşabileceği güçlüklerin üstesinden gelebilmelerine katkı sağlayacak ve onların öğrenme öğretme süreçlerini kolaylaştıracak uyarlama ve düzenlemeler ilgili birimlerle iş birliği yapılarak hayata geçirilmektedir. Engelli öğrencilerimizin fırsat eşitliği temelinde herhangi bir ayrımcılığa maruz kalmadan kendilerini bireysel, akademik ve sosyal yönden geliştirebilmeleri noktasında özverili bir tutum sergilenmektedir.

Programın eğitim süreçlerinde kalite ve sürdürülebilir gelişim odağında çalışmalar yürütülmektedir. Bu kapsamda Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından program çeşitli kriterler doğrultusunda incelenmiş ve akredite edilmiştir.

Çalışma Alanları

Program mezunlarının öncelikli istihdam alanı, Millî Eğitim Bakanlığıdır. Bunun yanında diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görev alma imkânı bulunmaktadır. Program mezunları özel okul, etüt merkezi, temel lise gibi özel öğretim kurumlarında çalışabilmektedir. Gerekli lisansüstü eğitimler tamamlandıktan sonra yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak da görev alınabilmektedir.